Varım o halde yazıyorum…

Aldatıcı Haber Başlıklarına Tıklamama Akımı

Ocak 13th 2015 Diğer

Eşşeğin kulağına suyun kaçtığı mevzulardan bir tanesi de haber sitelerinin aldatıcı başlıkları. Reklam diline yakın bir aldatıcılık ve orantısızlık, okuyucuyu aptal yerine koymalar, her türden haberi magazinel hale getirip alabildiğine sulandırmalar ve sair. Bir çoğumuz zaten ve muhtemelen tıklamaz hale gelmiştir bu türden başlıklara, linklere.

Bir kaç örnek bâbında;


memura müjde (hiçbir memurun aslında bir … anlamadığı ek ödenek ve taban maaş katsıyılarında düzenlemeye gidilmiş. mayışlar 2 lira artmış) tıklamayın!

böyle dostluk görülmedi! (16 milyonuncu kedi köpek dostluğu….) tıklamayın!

chp’de toplu istifa! (aydın’ın nazilli ilçesinin gümbeti kasabasının çölecik chp belde teşkilatında 3 üyenin istifası) tıklamayın!

kredi kartı kullananlar dikkat! (işte şifrenizi falan çalıyorlar. evet, bu haberi 3 sene önce de yapmıştık. 3 senedir yine çalıyorlar. durmadılar hiç) tıklamayın

Uzatmayayım, haberdar olmayanları haberdar edeyim dedim sadece. Ahan da ilgili linkler;

Ekşi Sözlük

T24

Hee bir de Google’ın mevzuyla alakadar yerinde bir tutumu

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluslinkedinmail
2 Yorum
“Aldatıcı Haber Başlıklarına Tıklamama Akımı”
Avatar
Hüsnü

Abi ses etmedikçe adamlar nirvanaya ulaştı. Adam vergi affı haberini bile Kutsal Kase’yi bulduk başlığıyla verecekler.


Avatar
dinleyin

Tıklamayın bence de. Çok Doğru bir yazı olmuş…




gerekli



gerekli - yayımlanmayacak


Yorum Yap & Fikrini Paylaş

Hayatın her alanında karşımızdalar. Gözünüzü kapasanız kulağınıza ilişiveriyorlar. Fena halde sırnaşıklar. Televizyon, radyo, sinema, internet siteleri, toplu taşıma araçları ve durakları, sokak panoları ve sair… Bundan böyle nazicane; reklamların gündelik hayatın diline, düşünce dünyamızın derinliklerine ve hayatı algılama biçimimize vurduğu, vurmayı hedeflediği darbelere dilim döndüğünce itiraz edeceğim buradan. Vay efendim yine mi muhalifliğe başlandı, nereden […]

Önceki Yazılar

Uzunca bir aradan sonra bir şeyler karayalayayım, zihnimde şimşekler çaktıran bir fıkradan bahsedeyim dedim;

Nasreddin Hoca’nın epey bilinen fıkralarından biriymiş meğersem. Oldukça fazla yerde de benzer meselelere işaret etmesi hasebiyle alıntılanmış.

Hocanın ahır kapısının önlerinde bir o tarafa bir bu tarafa bir şey aradığını görenler sormuşlar: Hocam, ne arıyorsun?

Anahtarımı kaybettim de onu arıyorum demiş Hoca.

[…]

Sonraki Yazılar

Sharing
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluslinkedinmail